Garantie en reparatie

Wanneer recht op garantie

Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Dit betekent dat een artikel in goede staat moet verkeren en bij normaal gebruik naar behoren dient te functioneren. Wanneer je een artikel ontvangt waarbij dit niet het geval is, voorzien wij je zo snel mogelijk van een passende oplossing. Afhankelijk van het artikel doen wij dit door vervanging, reparatie of terugbetaling. Naast de wettelijke garantie geldt voor bepaalde artikelen de fabrieksgarantie. Een fabrieksgarantie is een extra garantie die wordt gegeven door de importeur of fabrikant. De fabrikant of importeur kan zelf voorwaarden stellen aan deze garantie. Meer informatie over de fabrieksgarantie vind je in de documentatie/labels van het product. 

Als het artikel oneigenlijk gebruikt is, zoals bijvoorbeeld bij val-, stoot of beknellingschade, of bij verkeerd gebruik, kun je geen aanspraak maken op gratis reparatie of vervanging. Ook als het defect binnen het verwachtingspatroon bij normaal gebruik van het artikel valt, bijvoorbeeld bij slijtage, kan je geen aanspraak maken op gratis reparatie of vervanging. Je kan je artikel uiteraard opsturen om het tegen betaling van een vergoeding te laten repareren als dit mogelijk is. Neem hierover contact op met een van onze medewerkers via 0031 (0)6 2023 7357. Reparatie of vervanging brengt geen vernieuwing en/of verlenging van de garantietermijn met zich mee, tenzij duidelijk anders vermeld. 

Garantie of reparatie aanvragen 
Indien je recht hebt op garantie, dien je eerst een ‘retouraanvraag’ aan te vragen voordat je het product naar ons verstuurd. Dit kan eenvoudig via de volgende stappen; 

Stap 1 vraag een retouraanvraag aanvragen 
- Download de retouraanvraag, print deze uit en vul in. 

Stap 2 invullen gegevens en informatie 
- Vul uw contactgegevens in 
- Vul de product gegevens in en vermeld indien van toepassing ook de maat en kleur 
- Omschrijf de schade/defect en eventueel hoe de schade/defect is ontstaan 
- Voeg 1 of meerder foto’s toe om je omschrijving te verduidelijken (dus niet het product, dat is stap 6!). 

Stap 3 controleer de aanvraag 
- Controleer of de aanvraag geheel en correct is ingevuld 

Stap 4 verzenden van aanvraag 
- Stuur de aanvraag per post of per mail naar: 
CanyonStore.nl tav retourproduct garantie
Maria Rutgersstraat 49
7207 GX Zutphen
Of per mail naar: info@canyonstore.nl o.v.v. garantie. 

Stap 5 behandeling van de aanvraag 
- Zodra de aanvraag is ingediend zullen wij deze aanvraag beoordelen of je recht hebt op garantie. Dit kan enkele dagen duren omdat vaak contact met de leverancier noodzakelijk is. 
- Nadat jouw aanvraag is beoordeeld zullen wij contact met je opnemen betreft de afhandeling van de aanvraag. 
- Indien je recht heeft op garantie of op reparatie, dan kunt je verder met stap 6 

Stap 6 Retourverzending product 
- Verpak het artikel , samen met de verkoopfactuur (of kopie) en een kopie van de aanvraag, in een degelijke verpakking naar; 
CanyonStore.nl t.a.v. retourproduct garantie 
Maria Rutgersstraat 49
7207 GX Zutphen

Stap 7 garantie vergoeding 
- Zodra het product bij ons arriveert ontvangt je een bevestiging per mail. 
- Tevens laten wij weten per welke periode je de garantievergoeding kan verwachten. 

Het garantie product niet meer leverbaar 
Indien het product, waarop de garantie valt, niet meer leverbaar is, zullen wij samen met jou een passende oplossing zoeken. Dit kan zijn terugbetaling van het aankoopbedrag of het product vervangen door een vergelijkbaar product. Indien het product wordt vervangen door een product met een lagere verkoopprijs dan het oorspronkelijk product wordt het verschil teruggestort naar je rekening. Indien het product duurder is wordt het resterende bedrag in rekening gebracht. 

Product retourneren voor garantie 
Indien je recht hebt op garantie, dien je eerst een ‘retouraanvraag’ aan te vragen voordat het product naar ons verstuurd. Dit kan eenvoudig via ‘retouraanvraag’. Indien de aanvraag nog onder de garantie valt, kan het product in een degelijke verpakking samen met de oorspronkelijk verkoopfactuur en de retouraanvraag verstuurt worden naar; 
CanyonStore.nl t.a.v. retourproduct garantie 
Maria Rutgersstraat 49
7207 GX Zutphen
Of per mail naar: info@canyonstore.nl. 

Reparatie kosten 
Als wij constateren dat het defect binnen de garantievoorwaarden en garantietermijn valt, wordt het artikel kosteloos vervangen of gerepareerd. Valt het defect buiten de garantievoorwaarden en garantietermijn, dan kunnen wij kijken of het product gerepareerd kan worden. Kosten voor een eventuele reparatie zijn voor rekening van de klant. Zodra wij de aanvraag hebben beoordeeld kunnen wij een schatting maken van de verwachte reparatie kosten. Deze kosten worden naar je gecommuniceerd en indien je akkoord gaat met de kosten zullen wij het product repareren. Na betaling van de reparatiekosten zullen wij het product retourneren. Indien op verzoek een product ter beoordeling van garantie opsturen naar een fabrikant en er blijkt geen garantie toekenning, dan zijn de verzend- en beoordelingskosten voor rekening van de klant. 

Tijdsduur afhandeling reparatie en garantie
Het is afhankelijk per product en per leverancier hoelang de afhandeling duurt. Wij proberen altijd een zo goed mogelijke schatting te geven over de te verwachte tijdsduur en zullen je op de hoogte houden van ontwikkelingen.

Aanbieding

Petzl Alcanadre € 110,87 € 94,95

Nieuwsbrief

Meld u aan voor onze nieuwsbrief
Aanmelden

Gastenboek

  • 14-06-2017 - Mijn bron voor al men speleo materiaal.
    Ik had een landjoff...  lees meer
  • 26-10-2015 - Ik heb genoten van een 2 daagse snelcursus, daarbij zag...  lees meer
  • 28-04-2015 - Ook voor zakelijke klanten is de CanyonStore een aanrader. ...  lees meer
Plaats een bericht
Maatwerk
© 2013 - 2017 CanyonStore nl: the shop for your canyoning and caving equipment | sitemap | rss | webwinkel beginnen - powered by Mijnwebwinkel
Voor een correcte werking maakt deze website gebruik van cookies. Accepteren Meer informatie
CanyonStore.nl is wettelijk verplicht om toestemming te vragen voor het gebruik van cookies en bezoekers te informeren over het gebruik daarvan op de site. CanyonSTore.nl gebruikt cookies onder meer om anonieme webstatistieken te verzamelen, pagina's deelbaar te maken via sociale media en advertenties te kunnen tonen. Klik op de "Accepteer cookies" knop om deze cookies te accepteren en dit bericht niet meer te zien Wat is een cookie? Een cookie is een klein tekstbestand dat bij je bezoek aan een website naar je computer wordt gestuurd. Zowel deze website als andere partijen kunnen cookies plaatsen. Waar worden cookies voor gebruikt? Deze website gebruikt cookies om het gebruiksgemak en de prestaties van de website te verbeteren. Met behulp van cookies zorgen we er onder andere voor dat je bij een bezoek aan onze site niet steeds dezelfde informatie ontvangt of moet invoeren. Cookies maken het surfen op de site dus een stuk prettiger. Er bestaan verschillende typen cookies. Deze website maakt gebruik van permanente cookies en sessie cookies. Permanente cookies: Hiermee kan de website speciaal op jouw voorkeuren worden ingesteld. Bijvoorbeeld om jouw toestemming tot het plaatsen van cookies te onthouden. Hierdoor hoef je niet steeds jouw voorkeuren te herhalen waardoor je tijd bespaart en gemakkelijker door de webwinkel navigeert. Permanente cookies kun je verwijderen via de instellingen van je browser. Sessie cookies: Met behulp van een sessie cookie kunnen we zien welke onderdelen van de website je met dit bezoek hebt bekeken. Wij kunnen de webwinkel daardoor zoveel mogelijk aanpassen op het surfgedrag van onze bezoekers. Deze cookies worden automatisch verwijderd zodra je jouw browser afsluit. Met welk specifiek doel plaatst deze website cookies? Deze website plaatst cookies om de volgende redenen: Winkelwagen (functionele cookie): Onthouden welke producten in je winkelmandje liggen. Zonder deze cookie kun je geen producten bestellen of in je winkelmandje plaatsen. Cookiekeuze (functionele cookie): Onthouden of je ons toestemming hebt gegeven tot het plaatsen van cookies. Google Analytics (tracking cookie): Meten hoe je de website gebruikt en hoe je ons hebt gevonden en hier met rapportages inzicht in proberen te verkrijgen. Google AdWords (tracking cookie): Meten we hoe je de website gebruikt en hoe je ons hebt gevonden. Deze kennis gebruiken we om onze AdWords campagnes te verbeteren. Facebook (Social Media cookie): Met deze cookie is het mogelijk om onze Facebook pagina te 'liken'. Deze button werkt door middel van code die van Facebook zelf afkomstig is. Twitter (Social Media cookie): Met deze cookie is het mogelijk om onze Twitter pagina te volgen. Deze button werkt door middel van code die van Twitter zelf afkomstig is. AddThis (Social Media cookie): Met deze cookie is het mogelijk om onze content te delen via Facebook, Twitter, Hyves en diverse andere social media websites. Affiliate marketing (marketing cookies): Deze cookies gebruiken wij om partnersites (affiliates, zoals Daisycon, TradeTracker en Cleafs) te belonen voor hun bijdrage aan de verkoop. Review sites (marketing cookies): Wij worden graag door klanten beoordeeld. Hiervoor gebruiken we een review site zoals The Feedback Company. Deze plaatst cookies voor een juiste werking. Hoe kan ik cookies beheren of verwijderen? Meestal kunnen cookies worden beheerd, bewerkt en verwijderd via je browser. Meer informatie over het in- en uitschakelen en het verwijderen van cookies kan je vinden in de instructies en/of met behulp van de Help-functie van jouw browser.